Zespół Szkolno - Przedszkolny w Brzeźnicy

  • STRONA GŁÓWNA
  • SZKOŁA
    • REKRUTACJA
    • HISTORIA NASZEJ SZKOŁY
    • PATRON
    • STATUT
      • DOKUMENTY
    • DYREKCJA
    • SEKRETARIAT
    • PLAN PRACY SZKOŁY 2022/2023
    • GRONO PEDAGOGICZNE
    • SAMORZĄD UCZNIOWSKI
    • RADA RODZICÓW
    • NASZA MISJA I WIZJA
    • GALERIE
  • PRZEDSZKOLE
  • DLA UCZNIÓW
    • SZKOLNY ZESTAW PODRĘCZNIKÓW 2022/2023
    • PODZIAŁ GODZIN
      • REKRUTACJA
    • ZAJĘCIA POZALEKCYJNE
    • ZADANIA Z MATEMATYKI
    • KONKURS MATEMATYCZNY
    • PRACOWNIA KOMPUTEROWA
    • ŚWIETLICA
    • BIBLIOTEKA
    • NASZE KLASY
  • DLA RODZICÓW
    • Wyprawka
    • KALENDARZ ROKU SZKOLNEGO
    • HARMONOGRAM SPOTKAŃ Z RODZICAMI
    • IMPREZY I UROCZYSTOŚCI
    • INFORMACJE KOMUNIKATY
  • COVID-19
  • DLA NAUCZYCIELI
  • PRACA I OSIĄGNIĘCIA
    • PROJEKTY I PROGRAMY
    • SUKCESY
    • PRZYJACIELE I PARTNERZY
  • PEDAGOG
    • Nauka zdalna
    • NIECODZIENNIK
    • Pomoc rodzicom i uczniom
    • Ubezpieczeni przez rodziców (Przyjazna Profilaktyka)
      • Dla dzieci i młodzieży
      • Dla rodziców
    • HEJT
    • OGÓLNOPOLSKI DZIEŃ PRAW DZIECKA
    • INFORMACJE DLA RODZICÓW I UCZNIÓW
    • DLA RODZICÓW
    • Dokąd po pomoc
  • PROJEKTY UNIJNE
    • Dokumenty
    • Naukowa ekspedycja Gminy Bochnia
  • KONTAKT
  • RODO
  • DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
  • REKRUTACJA
    • Rekrutacja do pierwszej klasy
    • Rekrutacja do przedszkola
  • LABORATORIA PRZYSZŁOŚCI

Procedury i zasady nauczania hybrydowego i zdalnego

by Redaktor / poniedziałek, 02 listopada 2020 / Published in Aktualności

Procedury i zasady nauczania hybrydowego i zdalnego w Szkole Podstawowej im. Jana Kochanowskiego w Brzeźnicy

 

 

 

Załącznik nr 1 do Zarządzenia

Dyrektora nr 5/2020/2021

z dnia 26 października 2020 r.

w sprawie wprowadzenia procedury

w Szkole Podstawowej im. Jana Kochanowskiego w Brzeźnicy

Dyrektor ze względu na sytuację, a w jakiej znajduje się szkoła. (Będzie ona zależała od rodzaju kontaktu osoby zarażonej lub podejrzanej o zarażenie z innymi osobami ze szkoły), w porozumieniu z organem prowadzącym i przy pozytywnej opinii Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Bochni może podjąć decyzję o:

1) pozostawieniu stacjonarnego trybu nauki;

2) wdrożeniu trybu nauczania zdalnego;

3) wdrożeniu trybu nauczania hybrydowego;

4) ponownym przywróceniu stacjonarnego trybu nauki.

W uzasadnionych przypadkach dyrektor szkoły może zarządzić wprowadzenie zdalnego trybu

nauczania z wyłączeniem oddziałów I-III. Decyzja ta jest podejmowana w porozumieniu

z organem prowadzącym. Po podjęciu przez Państwowy Powiatowy Inspektorat Sanitarny decyzji o przesunięciu formy nauczania ze stacjonarnej na zdalną lub hybrydową, w zależności od poziomu nauczania lub klas objętych zagrożeniem nauczanie będzie realizowane wg następujących wariantów:

I. Nauczania zdalne:

Pracujemy zgodnie z obowiązującym planem lekcji uwzględniając bezpieczeństwo i higienę

pracy przy komputerze (lekcja w trybie on-line trwa 30 min. Przerwy 10 min.). Nauczanie zdalne jest obowiązkowe a zatem tylko usprawiedliwione, przez Rodzica u Nauczyciela, bądź Wychowawcy okoliczności, zwalniają Ucznia z uczestnictwa w lekcji w wyznaczonych przez nauczyciela formach i metodach pracy (dokładnie tak , jak to się odbywa podczas pracy w szkole) . Obecność Ucznia odbywa się na podstawie logowania podczas lekcji on-line, a pobieranie materiałów i odsyłanie prac domowych, a także praca i odpowiedzi ustne podczas lekcji on-line są podstawą do klasyfikowania i wystawienia ocen.

Sposób prowadzenia zajęć:

1. Metoda synchroniczna- zajęcia online w czasie rzeczywistym za pomocą narzędzi umożliwiających połączenie się z uczniami z zastosowaniem następujących platform i aplikacji edukacyjnych:

*www.epodreczniki.pl

*aplikacji Discord

*komunikatorów takich jak WhatsApp, Messenger.

2. Asynchronicznie (uzupełnienie dla metody synchronicznej) – nauczyciel udostępnia

materiały a uczniowie wykonują zadania w czasie odroczonym np. nagrania lekcji,

prezentacje, linki do materiałów edukacyjnych, dokumenty, filmy dostępne

dla uczniów na platformie/w sieci, lekcje przez pracę w chmurze, łączenie pracy

równoległej z pracą rozłożoną w czasie, np. wykonanie wspólnie miniprojektu,

poszukiwanie informacji w celu rozwiązania problemu, a następnie przygotowanie

prezentacji efektów wspólnej pracy, konsultacje, podczas których nauczyciel

jest dostępny on-line dla uczniów. Udostępnianie materiałów odbywa się

za pośrednictwem strony internetowej szkoły lub poczty elektronicznej

a w sytuacji braku dostępu do Internetu z wykorzystaniem telefonów komórkowych

ucznia lub rodziców.

3. Nauczyciele prowadzą zdalne nauczanie ze szkoły jeżeli sytuacja na to pozwala.

4. Nauczyciel zdalne nauczanie może prowadzić ze swojego domu.

5. W przypadku, gdy nauczyciel nie dysponuje odpowiednim sprzętem (komputerem,

laptopem z podłączeniem do Internetu), z którego mógłby skorzystać w domu, lub

nie posiada warunków do realizacji takiego nauczania w warunkach domowych, może

za zgodą dyrektora, wykorzystać sprzęt dostępny na terenie szkoły do użytkowania

w warunkach domowych.

6. Nauczyciele prowadzą zajęcia edukacyjne, zgodnie z przydzielonym wymiarem

godzin, z zastosowaniem narzędzi informatycznych.

7. Nauczyciele dostosowują program nauczania do narzędzi, które zamierzają stosować

w zdalnym nauczaniu, ze szczególnym uwzględnieniem możliwości psychofizycznych

uczniów.

8. Uczniowie, którzy nie posiadają sprzętu komputerowego mogą go wypożyczyć

ze szkoły na czas nauczania zdalnego.

9. W trakcie nauczania zdalnego, w sytuacji, gdy nauczyciele korzystają ze swojego

prywatnego sprzętu komputerowego, ponoszą odpowiedzialność za bezpieczeństwo

danych osobowych uczniów, rodziców, innych nauczycieli oraz pracowników szkoły,

które gromadzą i są zobowiązani do przestrzegania procedur określonych w polityce

ochrony danych osobowych.

10. Szkoła nie ponosi odpowiedzialności za prywatny sprzęt komputerowy.

11. Nauczyciele zobowiązani są do przestrzegania i stworzenia warunków bezpieczeństwa

i higieny pracy w miejscu wykonywania pracy nauczania zdalnego.

12. Nauczyciele zobowiązani są do dokumentowania swojej pracy poprzez dokumentację wskazaną przez dyrektora szkoły.

Zasady komunikowania się nauczycieli z rodzicami w systemie nauczania zdalnego

1. Nauczyciele w czasie trwania trybu zdalnego są zobowiązani do utrzymywania stałego

kontaktu z rodzicami.

2. Kontakty nauczycieli z rodzicami powinny odbywać się z wykorzystaniem

następujących narzędzi:

poczty elektronicznej e-maili,

telefonów komórkowych i stacjonarnych,

komunikatorów takich jak WhatsApp, Messenger.

3. Kontaktując się z rodzicami należy określić i podać do ich wiadomości sposoby oraz

czas, kiedy nauczyciel jest dostępny dla rodziców.

Obowiązki Rodziców

1.Rodzice/opiekunowie prawni powinni zachęcać dzieci do samodzielnej pracy.

2.Rodzice powinni zapoznać się z zasadami trybu pracy szkoły w okresie czasowego ograniczenia jej funkcjonowania i z zasadami organizacji nauczania zdalnego.

3.Rodzice mają obowiązek być w kontakcie z wychowawcą i nauczycielami: udostępnić swój numer telefonu, adres e-mailowy, sprawdzać stronę internetową szkoły, zapoznawać się na bieżąco z zamieszczonymi informacjami.

4.Rodzice zgłaszają wychowawcy, nauczycielowi lub dyrektorowi szkoły uwagi dotyczące organizacji i realizacji zajęć edukacyjnych prowadzonych w formie zdalnej

Szczegółowe warunki weryfikowania wiedzy, informowania o postępach oraz otrzymanych ocenach

1. Nauczyciele opracowują SSO zdalnego nauczania ze swoich przedmiotów, o których

informują uczniów i rodziców/prawnych opiekunów.

2. Postępy uczniów są monitorowane na podstawie bieżących osiągnięć w pracy zdalnej

(nauczanie w czasie rzeczywistym) lub na podstawie wykonanych m.in.: ćwiczeń,

prac, quizów, projektów, zadań w czasie odroczonym (nauczanie w czasie odroczonym).

3. Nauczyciel może wymagać od uczniów wykonania określonych poleceń, zadań, prac,

projektów umieszczonych w Internecie, np. na zintegrowanych platformach

edukacyjnych lub poprosić o samodzielne wykonanie pracy w domu

i udokumentowanie jej, np. w postaci zdjęcia przesłanego drogą mailową.

4. Zdalne nauczanie nie może polegać tylko i wyłącznie na wskazywaniu i/lub

przesyłaniu zakresu materiału do samodzielnego opracowania przez ucznia.

5. Nauczyciel ma obowiązek wytłumaczyć, omówić i przećwiczyć z uczniami nowe

treści podstawy programowej. Uczeń ma prawo skorzystać z konsultacji, porad

i wskazówek nauczyciela do wykonania zadania w formach i czasie określonych

wcześniej przez nauczyciela.

6. Nauczyciel informuje ucznia o postępach w nauce i otrzymanych ocenach podczas

bieżącej pracy z dzieckiem lub po jej zakończeniu w sposób wcześniej ustalony przez

nauczyciela (np. poprzez e-mail, lub komunikatory społeczne).

7. Nauczyciel na bieżąco informuje rodzica o pojawiających się trudnościach

w opanowaniu przez ucznia wiedzy i umiejętności, wynikających ze specyfiki

nauczania na odległość (np. poprzez e-mail lub komunikatory społeczne).

8. Nauczyciel archiwizuje prace domowe poszczególnych uczniów na dany tydzień

(lub miesiąc) i przechowuje je do wglądu. Prace pisemne, karty pracy oraz zdjęcia

wykonanych prac plastyczno-technicznych są przechowywane przez nauczyciela

w specjalnie utworzonym do tego celu folderze.

Szczegółowe warunki oceniania wynikające ze specyfiki nauczania na odległość

1. Informację o postępach ucznia w nauce nauczyciele umieszczają w dzienniku

wpisując oceny.

2. Podczas oceniania pracy zdalnej uczniów nauczyciele uwzględniają ich możliwości

psychofizyczne do rozwiązywania określonych zadań w wersji elektronicznej,

3. Na ocenę osiągnięć ucznia z danego przedmiotu nie mogą mieć wpływu czynniki

związane z ograniczonym dostępem do sprzętu komputerowego i do Internetu,

4. Jeśli uczeń nie jest w stanie wykonać poleceń nauczyciela w systemie nauczania

zdalnego ze względu na ograniczony dostęp do sprzętu komputerowego i do Internetu,

nauczyciel ma umożliwić mu wykonanie tych zadań w alternatywny sposób,

5. W czasie pracy zdalnej nauczyciele ustalają oceny bieżące za wykonywane zadania,

w szczególności za:

a. pracę domową (prace pisemne, karty pracy, zdjęcie wykonanej pracy, nagranie itp.),

b. wypracowanie,

c. udział w dyskusjach on-line, wypowiedź na forum,

d. inne prace, np.: referaty, prezentacje, projekty itp.,

e. rozwiązywanie testów, quizów, rebusów itp.,

f. wszelkie formy aktywności wskazane przez nauczyciela,

g. odpowiedź ustną.

8. Nauczyciele w pracy zdalnej mogą organizować kartkówki, testy, sprawdziany

ze szczególnym uwzględnieniem możliwości samodzielnego wykonania pracy przez

ucznia,

6. Nauczyciele w pracy zdalnej mają obowiązek udzielenia dokładnych wskazówek

technicznych, jak zadanie z wykorzystaniem narzędzi informatycznych powinno

zostać wykonane,

7. Nauczyciele w pracy zdalnej wskazują dokładny czas i ostateczny termin wykonania

zadania, określając jednocześnie warunki ewentualnej poprawy, jeśli zadanie

nie zostało wykonane w sposób prawidłowy lub zawiera błędy.

II. Nauczanie hybrydowe (taka sytuacja trwa do momentu, gdy PPIS wyda decyzję

o powrocie do nauki stacjonarnej)

Wariant 1

1. Klasa objęta kwarantanną przechodzi na system zdalny – wg procedur nauki zdalnej

obowiązujących w szkole.

2. Pozostałe klasy pracują stacjonarnie. Nauczyciele uczący w klasie objętej

kwarantanną, uczą pozostałe klasy w sposób stacjonarny (chyba, że sanepid zdecyduje

o wysłaniu nauczycieli na kwarantannę, wtedy organizowane będą zastępstwa w miarę

możliwości kadrowych), lekcje z klasą wyłączoną z nauczania stacjonarnego

prowadzą zdalnie ze szkoły.

Wariant 2

1. Klasa objęta kwarantanną przechodzi na system zdalny – wg procedur nauki zdalnej

obowiązujących w szkole.

2. Uczniowie klas I- III uczestniczą w zajęciach stacjonarnych,

3. Uczniowie klas IV-VII w kształceniu na odległość. Nauczyciele wg wariantu 1.

Obowiązki pedagoga w czasie prowadzenia nauczania zdalnego

W trakcie nauki zdalnej wsparcie psychologiczne ze strony pedagoga/psychologa szkolnego ma charakter szczególny i jest absolutnie niezbędne. W związku z tym, w celu właściwej identyfikacji jego zadań i funkcji istnieje potrzeba precyzyjnego określenia zakresu jego obowiązków.

1. Pedagog szkolny jest dostępny dla uczniów i rodziców zgodnie z wcześniej ustalonym harmonogramem.

2. Harmonogram pracy pedagoga jest dostępny w widocznym miejscu na stronie internetowej szkoły oraz zostaje udostępniony uczniom i rodzicom drogą elektroniczną przez pedagoga.

Obowiązki wychowawców w zakresie wprowadzenia zdalnego trybu nauczania

W celu stworzenia sprawnie działającego systemu przepływu informacji pomiędzy

uczniem/rodzicem i szkołą w sytuacji wdrożenia zdalnego nauczania określa się zadania

wychowawcy klasy w tym zakresie. Są one niezbędne dla utrzymania prawidłowego

funkcjonowania szkoły w sytuacji zagrożenia COVID-19.

1. Wychowawca klasy pełni rolę koordynatora nauczania zdalnego w stosunku do powierzonych jego opiece uczniów.

2. Wychowawca ma obowiązek:

2.1. niezwłocznego poinformowania rodziców i uczniów swojej klasy o zmianie trybu

Nauczania.

2.2. ustalenia, czy każdy z jego uczniów posiada w domu dostęp do sprzętu

komputerowego i do Internetu. W przypadku braku takiego dostępu wychowawca

niezwłocznie zawiadamia o tym fakcie dyrektora szkoły w celu rozwiązania

problemu lub ewentualnego ustalenia alternatywnych form kształcenia,

2.3. monitoruje proces rozwiązania problemu do czasu jego pełnego ustąpienia, o czym

informuje dyrektora szkoły.

2.4. wskazania sposobu kontaktu (np.e-mail, komunikatory społeczne,telefon) ze swoimi wychowankami,

2.5. reagowania na bieżące potrzeby i problemy związane z kształceniem zdalnym, które

zgłaszają jego uczniowie lub rodzice,

2.6. wskazania warunków, w jakich uczniowie i rodzice mogą korzystać ze zdalnych

konsultacji z wychowawcą klasy.

Procedury wprowadzania modyfikacji zestawu programów wychowania przedszkolnego i szkolnego zestawu programów nauczania

Podstawa programowa kształcenia ogólnego oraz wynikające z niej programy nauczania wymagają dostosowania do realizacji w warunkach online, dlatego na czas bezpośredniego zagrożenia COVID19 wprowadza się szczegółowe procedury umożliwiające modyfikację treści kształcenia.

1. Zarządzam wdrożenie procedur wprowadzania modyfikacji programów wychowania przedszkolnego i szkolnego zestawu programów nauczania.

Zasady prowadzenia dokumentacji szkolnej w czasie trwania nauczania zdalnego oraz zasady raportowania

Nauczyciele prowadzą dokumentację procesu nauczania zgodnie z obowiązującymi przepisami:

1. dokumenty w wersji papierowej, dostępne tylko i wyłącznie na terenie szkoły, zostaną

uzupełnione po odwieszeniu zajęć stacjonarnych,

  • Tweet

NAJNOWSZE WYDARZENIA

  • #Posprzątaj z nami Małopolskę

    Zapraszamy do udziału w akcji.Posprzątaj najbli...
  • Aktualne informacje o pomocy dla Ukrainy na terenie Gminy Bochnia

    Najbardziej aktualne informacje dotyczące zbiór...
  • Lekcja języka niemieckiego

    22 marca 2022r. uczniowie klasy VII brali udzia...
  • 100. lekcja języka polskiego.

    100. lekcja języka polskiego jest okazją, aby t...
  • „Akcja Plecaczek”

    Na terenie naszej szkoły członkowie Szkolnego W...

Z ŻYCIA SZKOŁY

  • Aktualności
  • Bez kategorii
  • Galerie
  • Laboratoria Przyszłości
  • Naukowa ekspedycja Gminy Bochnia

ARCHIWUM

  • marzec 2023
  • marzec 2022
  • luty 2022
  • listopad 2021
  • październik 2021
  • wrzesień 2021
  • sierpień 2021
  • lipiec 2021
  • maj 2021
  • kwiecień 2021
  • luty 2021
  • grudzień 2020
  • listopad 2020
  • październik 2020
  • wrzesień 2020
  • sierpień 2020
  • czerwiec 2020
  • maj 2020
  • kwiecień 2020
  • marzec 2020
  • luty 2020
  • styczeń 2020
  • grudzień 2019
  • listopad 2019
  • październik 2019
  • wrzesień 2019
  • czerwiec 2019
  • maj 2019
  • kwiecień 2019
  • marzec 2019
  • styczeń 2019
  • listopad 2018
  • październik 2018
  • wrzesień 2018
  • czerwiec 2018
  • maj 2018
  • kwiecień 2018
  • marzec 2018
  • luty 2018
  • styczeń 2018
  • grudzień 2017
  • listopad 2017
  • październik 2017
  • sierpień 2017

© 2017 Szkoła Podstawowa im. Jana Kochanowskiego w Brzeźnicy

TOP Skip to content
Open toolbar

UŁATWIENIA

  • Powiększanie tekstu
  • Pomniejszanie tekstu
  • Odcienie szarości
  • Wysoki kontrast
  • Negatyw kontrast
  • Jasne tło
  • Linki podkreślone
  • Czytelne czcionki
  • Reset